Esta página utiliza cookies para mejorar su experiencia. Si continúa utilizando este sitio asumiremos que está de acuerdo.

Societat, cultura i art de l’Imperi otomà en el seu esplendor, escrit per Eduardo Montagut


Escrit per Eduardo Montagut

Continuem amb el nostre estudi de l’Imperi turc-otomà després de tractar les qüestions polítiques en un article anterior.

Malgrat el clar absolutisme del sultà, va existir un ampli desenvolupament social a l’Imperi turc-otomà, com ho demostren les nombroses societats de caràcter religiós o millet i els poderosos gremis artesanals. Aquestes societats o grups tenien una àmplia autonomia organitzativa, sempre que respectessin el caràcter absolut del sultà.

Un altre dels trets socials del món otomà era la tolerància religiosa i cultural que es fomentava des del poder, tenint en compte la heterogeneïtat de pobles i cultures que acabaven integrats a l’Imperi, que a més enquadrava un percentatge molt alt de cristians als Balcans i Armènia.

L’Imperi turc-otomà es va caracteritzar pel desenvolupament d’institucions culturals que unien les tradicions turques, la influència de l’Islam i les aportacions de l’enorme varietat de pobles que el formaven.

La llengua oficial era el turc, un idioma d’origen altaic, que s’escribia en alfabet àrab, tot i que no ho era. Però, donada la diversitat de pobles, sempre es parlaven moltes llengües: àrab, persa, hongarès o serbo-croat.

Els turcs van aixecar importants edificis amb cobertes de voltes i cúpules circulars. L’arquitectura turca deu molt a la figura de Sinan, arquitecte de Solimà.

Com que era una civilització musulmana, les arts plàstiques no van tenir un gran desenvolupament, centrant-se en l’artesania que, durant segles, va ser de les més apreciades al món. També es van destacar en la tècnica dels rajoles, d’influència persa, i en les catifes. La cal·ligrafia va tenir un especial desenvolupament en l’aspecte decoratiu.


Descubre más desde Isidora Canarias

Suscríbete y recibe las últimas entradas en tu correo electrónico.

  • Related Posts

    Cléopâtre, reine de légende

    Christian-Georges Schwentzel, Université de Lorraine Cheffe d’État, séductrice ou déesse : les récits qui entourent Cléopâtre sont nombreux, modelés par des stratégies politiques et souvent empreints de sexisme. L’exposition « Le mystère…

    Read more

    Miseria en las escuelas españolas a finales de los años veinte

    Eduardo Montagut Los socialistas españoles denunciaron en diciembre de 1928 la situación de miseria que padecían la mayoría de las escuelas rurales y urbanas, justo cuando comenzaba el invierno y…

    Read more

    Deja una respuesta

    Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

    Los textos de Opinión

    Una “invasión” sin freno: los visitantes premiados y los residentes penalizados en Canarias

    Una “invasión” sin freno: los visitantes premiados y los residentes penalizados en Canarias

    María Zambrano: pensar a fuego lento

    María Zambrano: pensar a fuego lento

    Carta abierta a doña Francina Armengol, Presidente del Congreso de los Diputados

    Carta abierta a doña Francina Armengol, Presidente del Congreso de los Diputados

    La tarde en que Borges vaticinó su muerte

    La tarde en que Borges vaticinó su muerte

    Kant y el teniente Rufino, por Juan Antonio Tirado

    Kant y el teniente Rufino, por Juan Antonio Tirado

    Hannah Arendt (1906/1975) una pensadora del siglo XX que hay que reeleer en el XXI

    Hannah Arendt (1906/1975) una pensadora del siglo XX que hay que reeleer en el XXI

    Rearme

    Rearme

    Limerencia: el lado oscuro del amor

    Limerencia: el lado oscuro del amor
    España desestimada

    La vacuidad, el individuo y el ser social

    La vacuidad, el individuo y el ser social
    Detección de la violencia en etapas

    Las mujeres en el imperio español (III)

    Las mujeres en el imperio español (III)

    Descubre más desde Isidora Canarias

    Suscríbete ahora para seguir leyendo y obtener acceso al archivo completo.

    Seguir leyendo

    Esta página utiliza cookies para mejorar su experiencia. Si continúa utilizando este sitio asumiremos que está de acuerdo.